FAQ over de merkverandering

Op middellange termijn opent de merkverandering internationale verkoopvooruitzichten voor de VIKING producten. Ons doel is om alle krachten te bundelen voor één en hetzelfde merk, zodat we ook het potentieel van de niet-Europese markten ten volle kunnen benutten. Sinds 1992 is de dochteronderneming VIKING volledig in handen van de STIHL groep.


We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen (FAQ) gegroepeerd:

Wat houdt de merkverandering in?

Vanaf 2019 brengt de STIHL groep het volledige productassortiment van VIKING, de fabrikant van tuinmachines, uitsluitend onder de merknaam STIHL op de markt. Zo zal het bedrijf alle verkoop- en marketingactiviteiten onder één merknaam kunnen bundelen.

De STIHL groep garandeert dat de huidige regelingen voor VIKING producten op het vlak van garanties, onderdelen en service ongewijzigd geldig blijven. Ook na de merkverandering.

Zal het productassortiment van STIHL Tirol veranderen?

Neen. STIHL Tirol zal de productie van zijn huidige productlijnen voortzetten. Als kenniscentrum voor tuinmachines met wielen zal het bedrijf ook producten blijven ontwikkelen in samenwerking met het moederbedrijf STIHL.

Waar kan ik reserveonderdelen voor mijn VIKING machines kopen? Hoe lang blijven deze onderdelen verkrijgbaar?

De VIKING reserveonderdelen blijven minimaal 10 jaar verkrijgbaar bij alle gespecialiseerde STIHL dealers. Deze duur komt overeen met de einddatum van de fabricage van het product.

Waar kan ik accessoires voor mijn VIKING machines kopen? Hoe lang blijven ze verkrijgbaar?

De VIKING accessoires blijven minimaal 3 jaar verkrijgbaar bij alle gespecialiseerde STIHL dealers. De STIHL accessoires zijn overigens ook compatibel met de VIKING machines.

Wat gebeurt er met mijn garantierechten op mijn VIKING machines?

Je gespecialiseerde STIHL dealer blijft je aanspreekpunt voor alle garantieclaims. Je behoudt dus alle garanties die door de fabrikant worden geboden.

Waar kan ik mijn VIKING machine na de merkverandering inleveren voor onderhoud of reparatie?

De gespecialiseerde dealer bij wie je je machine hebt gekocht, blijft je primaire aanspreekpunt. Maar je kunt ook terecht bij om het even welke gespecialiseerde STIHL dealer die VIKING producten verkocht vóór de merkverandering.

Bertram Kandziora, voorzitter van de raad van bestuur van STIHL: "Klanten met VIKING machines kunnen blijven rekenen op de geavanceerde service van hun gespecialiseerde dealer."

Blijven de tuinmachines met wielen verkrijgbaar bij mijn gespecialiseerde STIHL dealer?

Ja, maar ze worden op de markt gebracht onder de merknaam STIHL.

Kan ik nog VIKING machines kopen na de merkverandering?

De machines in de groene VIKING kleur worden verkocht zolang de voorraad strekt. De huidige garantievoorwaarden blijven van toepassing.

Cookies op de VIKING website

Wij gebruiken cookies om u de best mogelijke ervaring op onze website te bezorgen. Als u doorgaat zonder uw instellingen te wijzigen dan gaan wij ervan uit dat u akkoord bent om cookies van de VIKING website te ontvangen. Niettegenstaande kan u deze instellingen te allen tijde wijzigen.

OK